ÁLTALÁNOS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Az ozonemaster.hu üzemeltetője ezúton tájékoztatja a Weboldal (a továbbiakban: Weboldal) látogatóit a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatáról, az adatok védelme érdekében megtett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint a látogatók ezzel kapcsolatos jogairól, és azok érvényesítésének lehetőségeiről.
Tanács László e.v. (a továbbiakban: Üzemeltető) székhely: 6000 Kecskemét, Vágó utca 19. 2/3.) eszközeinek kölcsönzéséve összefüggésben az alábbi adatokat kezeli az érintettek ( ügyfél) hozzájárulásával, mely a szerződéskötés feltétele:
magánszemély, egyéni vállalkozó esetén: név, születési név, anyja neve, születési hely és idő, adóazonosító jel, lakcím, telefonszám, e-mail cím meghatalmazás esetén, a meghatalmazón kívül a meghatalmazott neve, születési neve, anyja neve, születési ideje, lakcíme, telefonszám, e-mail cím, egyes esetekben szerződő fél arcáról történő fényképfelvétel.
Fenti adatokat az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezései, valamint az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete szerint kezeli.
Adatkezelő: Tanács László e.v. adószám: 69755741-1-51, telefon: +36 70 279-9211adatkezelés célja: az annak alapjául szolgáló jogviszony teljesítése és bizonyítása
Az adatkezelés időtartama az annak alapjául szolgáló jogviszonyból eredő kötelezettségek megszűnéséig tart, de maximum a számviteli törvény szerint előírt 8 évig (Szt. 169.§ iratmegőrzési idő).
A gépkölcsönzés, szolgáltatás nyújtás feltétele a fenti adatok megadása.
Az érintett személyes adatai helyesbítését kérheti. Az adatok törlését illetve az adatkezelés korlátozását akkor kérheti az ügyfél, ha az adatkezelés alapjául szolgáló jogviszony lezárult.
Közvetlen üzletszerzés, üzleti tájékoztatás, direkt marketing, és akciók céljából az adatkezelés kifejezett és önkéntes hozzájárulással történik. E körben kezelt adatok: név, email cím, telefon
Az adatkezelés a hozzájáruló nyilatkozat visszavonásáig tart, mely bármikor történhet emailben indokolás nélkül. Visszavonás esetén az adatok tovább nem kezelhetők. Az adatokat az adatkezelő és annak munkatársai jogosultak megismerni, az adatokat nem teszik közzé, harmadik személyek számára nem adják ki. Kivételt képez ez utóbbi alól a követelés érvényesítése céljából történő szükséges adatkiadás pl. ügyvédnek, vagy követeléskezelő cégnek, hatóságnak.
Adatkezelő az érintett adatait papír alapon és számítástechnikai eszközzel végrehajtott adatfeldolgozással kezeli és az adatok biztonságáról gondoskodik.
Az adatkezeléssel kapcsolatos jogok érvényesítése írásban történik adatkezelő postai, vagy email címén.
Adatkezelő 15 napon belül érdemben válaszol. Az érintett lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti törvényszékhez fordulhat adatkezelési jogai megsértése esetén.
Az érintett adatvédelmi jogai érvényesítése érdekében a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz ( 1125. Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 2/C. postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.) fordulhat.
Az érintettek adatvédelmi jogainak szabályait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény tartalmazza.
A Bérbeadó tevékenységével kapcsolatos panaszkezelés:
Amennyiben a Bérlő a Bérbeadó által bérbe adott termékkel, vagy Bérbeadó szolgáltatásával kapcsolatban nem elégedett, és panasszal szeretne élni a Bérbeadó felé, azt szóban, vagy írásban: postai úton (Tanács László egyéni vállalkozó 6000 Kecskemét, Vágó utca 19. 2/3.), vagy elektronikus levél formájában (info.ozonemaster@gmail.com) teheti meg.
A Bérbeadó minden panaszt kivizsgál. A szóbeli panaszt a Bérbeadó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Bérlő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Bérbeadó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Bérlőnek átadni.
Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Bérlőnek legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Az írásbeli panaszt a Bérbeadó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Bérbeadó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Bérbeadó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- a Bérlő neve, lakcíme,
- a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
- a Bérlő panaszának részletes leírása, a Bérlő által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- a Bérbeadó nyilatkozata a Bérlő panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
- a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a Bérlő aláírása,
- a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
A Bérbeadó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Bérbeadó köteles a Bérlőt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely Hatóság vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes Hatóság, illetve a Bérlő lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti Békéltető Testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Bérbeadó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a Békéltető Testületi eljárást.
- Békéltető Testület, Fogyasztóvédelem:
A Bérbeadó ezúton tájékoztatja a Bérlőket, hogy amennyiben a Bérlő nem ért egyet a Bérbeadó válaszával, melyet panaszára adott, az alábbi hatóságokhoz fordulhat:
Békéltető Testületi eljárás kezdeményezéséhez a Bérlő lakóhelye szerinti illetőségű Békéltető Testülethez, vagy a Bérbeadó székhelye szerinti Békéltető Testülethez fordulhat a Bérlő.
A Bérbeadó székhelye szerinti Békéltető Testület:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
A Békéltető Testület olyan független testület, mely a megyei kereskedelmi és iparkamarák, illetve a Fővárosi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működik. Létrehozásuk célja az volt, hogy megkíséreljék a Bérlő és a Bérbeadó között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését.
A Békéltető Testülethez fordulás feltétele, hogy a Bérlő megkísérelje a vitát közvetlenül a Bérbeadóval rendezni. A Békéltető Testület eljárása ingyenes, a Bérlőnek csak akkor merülhet fel fizetési kötelezettsége, amennyiben a Testület a Bérlő hátrányára dönt.
A Békéltető Testület eljárása a Bérlő kérelmére indul. A kérelmet a Békéltető Testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell:
- a Bérlő nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- a Bérbeadó nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- az illetékes Békéltető Testület helyett kérelmezett Testület megjelölését,
- a Bérlő álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
- a Bérlő nyilatkozatát arról, hogy a Bérlő a Bérbeadóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését,
- a Bérlő nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más Békéltető Testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelőterjesztésére nem került sor,
- a Testület döntésére irányuló indítványt,
- a Bérlő aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a Bérlő bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Bérbeadó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a Bérlő rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a Bérlő meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
Amennyiben a Bérlő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi Hatósághoz. A panasz elbírálását követően a Hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
A Bérlő jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.